Частина заднього бампера автомобіля BMW з волокон льону. Джерело: BMW
BMW Group повідомила про прорив у галузі екологічних матеріалів. Після успішного використання відновлюваної сировини в гоночних автомобілях компанія вирішила впровадити композити з натуральних волокон у свої серійні моделі.
Що відомо
BMW витратила кілька років на розробку і дослідження, щоб довести натуральні композити до рівня серійного виробництва. Нові матеріали з відновлюваної сировини навіть відповідають суворим вимогам для конструкцій даху при повній сертифікації автомобіля.
Легкі компоненти на основі лляного волокна BMW розробляє разом зі швейцарською компанією Bcomp, яка спеціалізується на чистих технологіях. Партнерство з Bcomp підтримує мету BMW щодо подальшого зниження викидів CO₂ у майбутніх моделях. Мюнхенський автовиробник володіє часткою в Bcomp через свій венчурний фонд BMW i Ventures.
Легкі конструкції давно стали важливим напрямком розробок для BMW. Використання натуральних волокон із меншим вуглецевим слідом у композитних матеріалах набуває дедалі більшого значення. Тести показали, що такі волокна особливо добре підходять для видимих зовнішніх і внутрішніх деталей.
Ось конкретний приклад: заміна композитів з вуглецевого волокна на натуральні в даху автомобілів наступного покоління BMW знижує викиди CO₂ при виробництві приблизно на 40%. Плюс додаткові переваги під час утилізації наприкінці терміну служби.
Інноваційні деталі з натуральних композитів вперше використала команда BMW M Motorsport у сезоні Формули E 2019 року. Відтоді компоненти успішно застосовуються в BMW M4 DTM і M4 GT4, замінюючи деталі з вуглепластика. З 2022 року Bcomp стала офіційним партнером BMW M Motorsport для BMW M4 GT4.
Нові легкі матеріали скоро пройдуть сувору перевірку – їх встановлять у BMW M4 GT4 для 24-годинних перегонів на Нюрбургринзі.
Джерело: BMW