РСЗВ EuroPULS. Джерело: Hartpunkt
Бундесвер закуповує ізраїльські ракетні системи PULS замість п’яти переданих Україні MARS II (M270) у 2022 році.
Що відомо
Компанія Elbit Systems повідомила про контракт із Німеччиною на постачання РСЗВ (реактивна система залпового вогню) PULS на суму 57 млн доларів. Кількість замовлених установок не розкривається, але бюджетні запити Бундесверу стосувалися п’яти пускових.
Контракт демонструє швидкість ухвалення рішень Німеччиною: після передачі M270 Україні в липні 2022 року процес закупівлі PULS стартував у жовтні 2023 року, а в грудні 2024-го були погоджені суми.
За даними Hartpunkt, перші дві пускові установки прибудуть у 2025 році у стандартному виконанні, тоді як три наступні матимуть німецьку систему управління та зв’язку й отримають назву Euro-PULS. Після цього перші дві установки також будуть модернізовані до цього рівня. Європейську частину робіт виконає KNDS Deutschland. Відзначається, що системи базуватимуться на шасі IVECO Trakker, хоча основним шасі для Німеччини є HX від Rheinmetall MAN Military Vehicles.
Реактивна система залпового вогню PULS. Ілюстрація: Elbit
Наразі залишається відкритим питання щодо боєприпасів до PULS. Найцікавішими варіантами є ракети Extra з дальністю 150 км (4 у пакеті) та Predator Hawk із дальністю 300 км (2 у пакеті). Останні позиціюватися як засіб для точних ударів по захищених цілях, мають точність у 10 м, бойову частину 140 кг і можуть вражати об’єкти на відстані від 50 до 300 км.
Якщо Німеччина придбає Predator Hawk, це стане першим випадком із часів Холодної війни, коли Бундесвер отримає балістичні ракети. Після Другої світової війни ФРН не дозволяли розробляти далекобійні ракети, а передані США Pershing 1 (дальність 740 км) були вилучені та утилізовані у 1991 році в межах Договору про РСДМ (Договір про ліквідацію ракет середньої та малої дальності)
З 1989 по 1993 рік Бундесвер отримав 158 РСЗВ M270 під назвою MARS, але без можливості використання ракет ATACMS. Через скорочення армії до рівня MARS II із можливістю застосування GMLRS у 2018 році було доведено лише 22 машини, а 18 залишалися на зберіганні.