Новини важкої атлетики

В Іспанії все частіше затримуються поїзди: з чим це пов’язано

В Іспанії все частіше затримуються поїзди: з чим це пов'язано

Останнім часом дедалі більше іспанців щодня діляться в соціальних мережах своїми невдачами і обуреннями з приводу хаотичної ситуації з поїздами по всій країні.

Як пише Euronews Travel, затримки, скасування, поломки, натовпи на станціях, крадіжки обладнання, зупинки в тунелях, відсутність води або електрики – вже стали нормою для пасажирів іспанських поїздів.

“Найважливіша проблема, крім скасувань або затримок, полягає в тому, що якість послуг, пропонованих операторами, погіршилася”, – пояснює Хорхе Морера з Асоціації зі сприяння громадському транспорту. – “На станціях існують серйозні проблеми з пропускною спроможністю, а також спостерігається погане управління збоями, що тепер щодня позначається на пасажирах, особливо на місцевих і регіональних мережах”.

Згідно зі звітом компанії, іспанська національна компанія Renfe торік зафіксувала найбільшу кількість затримок у своїй історії – як на високошвидкісних потягах AVE, так і на поїздах середньої дальності.

Renfe пояснила таку ситуацію, зокрема, зростаючим попитом на залізничні перевезення, численними роботами з поліпшення залізничної мережі та проблемами, пов’язаними з конкуруючими компаніями.

Річ у тім, що в Іспанії склалася унікальна для Європи ситуація з поїздами: високошвидкісні послуги там надають одразу три різні залізничні компанії. Renfe втратила свою монополію 2021 року, і відтоді її протиставляють французькій державній залізничній компанії Ouigo España та Iryo, що частково належить італійській Trenitalia. У відповідь на цю зростаючу конкуренцію Renfe запустила власний бюджетний поїзд Renfe Avlo.

“У нас більше поїздів і вигідніші ціни, що добре, але є й інші речі, які погано позначаються на пасажирах. Renfe змінила свою політику і скоротила компенсацію за збої. Це нехороші новини для пасажирів”, – пояснює Морера.

Так, Renfe більше не пропонує повернення повної вартості квитка за затримки на 30 хвилин. Замість цього вона компенсує 50% за затримки на одну годину і 100% за затримки понад 90 хвилин.

Зниження цін і відкриття конкуренції призвели до величезного зростання трафіку і пасажирів. Пасажири поїздів встановили історичний рекорд в Іспанії минулого року, перевищивши 665,2 мільйона осіб, що на 20% більше, ніж у 2019 році, згідно з даними Іспанського національного інституту статистики (INE).

“Я думаю, ключове слово – хвороба зростання. Кількість поїздів, що курсують мережею, і кількість пасажирів різко зросли. Але система все ще відчуває деякі труднощі з адаптацією до цього. Проблеми, у певному сенсі, є наслідками успіху”, – пояснив Хуан Монтеро, професор адміністративного права та економічного регулювання Національного університету дистанційної освіти (UNED) у Мадриді.

Водночас він додає, що ситуація загалом по Іспанії не така погана, якщо порівнювати з іншими країнами Європи.

“Це правда, що затримки в Іспанії стають дедалі більшими, але це більше стосується певного періоду. А якщо порівнювати з іншими країнами ЄС, то їх набагато менше. У Франції, наприклад, це не подія, а константа”, – зазначає Монтеро.

Зіткнувшись зі збільшеним трафіком і відсутністю інвестицій під час фінансової кризи, у залізничній мережі реалізують кілька проєктів, зокрема з метою подвоїти пропускну спроможність високошвидкісної залізниці. Утім, на їхню реаїлізацію піде кілька років, щонайменше.

Як повідомляв УНІАН, раніше мандрівниця розповіла, як дешево і комфортно подорожувати Іспанією на автобусі.

Читайте свіжі новини туризму, шукайте ідеї для подорожей і дивіться мальовничі фото з усього світу на Телеграм-канал УНІАН.Туризм.

Інше в категорії