Фото: Соцмережі Китайський позашляховик Tank
Через складнощі з покупкою звичних брендів багато хто з росіян пересідає на китайські преміальні моделі.
Паралельний імпорт до Росії іномарок сходить нанівець. Навіть поціновувачі преміальних брендів змушені пересідати на китайські автомобілі. Про це 5 грудня пише The Moscow Times із посиланням на дані аналітичної компанії Автостат. У топ-10 автомобільних брендів, що найбільше продаються в Росії, все більше китайських – у листопаді туди потрапили преміальний Tank, що продав 1858 автомобілів, а також Москвич (1900 автомобілів), який хоч і вважається російським, але виробляє аналоги моделей китайського автоконцерну JAC. Вилетіла з десятки корейська Hyundai – таким чином, у ній залишився лише один бренд із довоєнного минулого (крім Lada, 32 651 машин). Це корейська Kia (2208 машин), яка тримається навіть за рахунок невеликого паралельного імпорту з Кореї. В листопаді вперше знизилася частка преміальних брендів у продажу – до 2%. Це не означає, що росіяни перестали купувати дорогі машини – просто через складнощі з покупкою звичних брендів багато хто пересідає на китайські преміальні моделі, пише видання. Навесні 2022 року після введення санкцій на постачання дорогих автомобілів до Росії всі глобальні преміальні бренди заморозили російський бізнес, припинили постачання машин та запчастини, відключили російських дилерів та клієнтів від своїх гарантійних програм, клієнтських та сервісних систем. Таким чином для обслуговування та ремонту BMW, Mercedes-Benz, Audi та інших марок дилерам доводиться йти на різні хитрощі – наприклад, отримувати доступ до діагностичних сервісів та завантажувати оновлення ПЗ через VPN. Заміна втраченого ключа від автомобіля може розтягнутися на пів року. Альтернативний імпорт не тільки підвищує ціну автомобіля за рахунок складної схеми постачання, але й створює інші проблеми – наприклад, у машинах, призначених для ОАЕ, доводиться встановлювати систему обігріву та проводити інші маніпуляції, щоб її можна було експлуатувати у російських умовах. Клієнти, які не звикли до таких поневірянь, готові подивитися, що пропонує китайський автопром. Крім усього іншого, виходить і економія – ціни на китайський преміум починаються від 5 млн рублів, тоді як на європейський – від 10 млн рублів.
Раніше повідомлялося, що за п’ять місяців з початку 2023 року китайські автовиробники експортували до Росії більше автомобілів, ніж у будь-яку іншу країну, заповнивши нішу, яка виникла після виходу з ринку РФ багатьох світових виробників.
Продажі китайських автомобілів в Росії досягли піку. РФ стала найбільшим експортним ринком Китаю для автомобілів.