На сучасних автомобілях дедалі частіше виникають проблеми з освітленням дороги через помутніння фар. Причиною є не лампи, як часто думають водії, а самі прозорі ковпаки з пластику, що з роками втрачають прозорість.
Ще півтора-два десятиліття тому виробники остаточно відмовилися від скляних фар, замінивши їх на полікарбонатні чи акрилові. Такий матеріал легший і дешевший, проте менш довговічний. Він поступово мутніє під дією сонця, піску, камінців, мийних засобів і перепадів температур. На заводі ковпаки покривають спеціальним лаком, однак з часом і він втрачає свої захисні властивості, пише портал mmr.net.ua.
Наслідки — слабше освітлення дороги та небезпека під час руху у темну пору доби. Вирішити проблему можна поліруванням. Головне — встигнути зробити це тоді, коли пошкодження стосуються лише лакового шару, а не самого пластику. У такому разі процедуру цілком реально виконати самостійно.
Щоб повернути фарам прозорість, використовують абразивне полірування: спеціальні пасти, полірувальні круги та машинку з низькими обертами або навіть звичайну м’яку тканину. Перед роботою кузов навколо фар заклеюють малярною стрічкою, пасту рівномірно наносять на поверхню, а потім розтирають коловими рухами до появи блиску.
Читайте також: Чхнув за кермом – готуй 55 тисяч: кому з водіїв краще не сідати в авто хворим
Втім, водіям варто бути обережними: надмірне зняття лаку призведе до ще швидшого помутніння пластику, а перегрів фари може пошкодити її поверхню. Якщо ж фарам понад 10–15 років і на пластику з’явилися мікротріщини в глибині, полірування вже не допоможе — доведеться міняти ковпак або всю фару.