Роботаксі GM Cruise на базі Chevrolet Bolt. Джерело: GM
Після гучного краху проєкту роботаксі компанія General Motors повернула автомобілі Cruise на дороги. Однак тепер Chevrolet Bolt з автопілотом більше не підбирають пасажирів – вони беруть участь у внутрішніх випробуваннях технологій, які в майбутньому з’являться на серійних моделях автомобільного концерну.
Що відомо
Як повідомляє Detroit Free Press, невелика кількість електрокарів Cruise пересуваються на деяких автомагістралях у Мічигані, Техасі та районі затоки Сан-Франциско. Усі машини працюють під наглядом підготовлених водіїв-випробувачів і допомагають розвивати Super Cruise – фірмову систему допомоги під час водіння, вже доступну на деяких моделях Cadillac, GMC, Chevrolet і Buick.
У компанії уточнили, що це внутрішні тести, і вони не передбачають перевезення пасажирів. Машини оснащені новим апаратним і програмним забезпеченням.
Вперше про активність на дорогах повідомило видання Wired, журналісти якого помітили автомобілі зі встановленими лідарами, але без логотипів Cruise.
Нагадаємо, General Motors купила Cruise 2016 року і розраховувала перетворити її на прибутковий напрямок із доходом до $50 млрд до 2030 року. Натомість проєкт став для GM тягарем – з 2016 року компанія витратила на Cruise близько $10 млрд, а щорічні збитки досягли $2 млрд.
Проєкт досяг піка, коли роботаксі працювали в Сан-Франциско, Остіні та Фініксі. Однак у грудні 2024 року GM офіційно згорнула операційну діяльність Cruise – на тлі резонансного інциденту, коли автомобіль-безпілотник протягнув збитого пішохода близько 20 футів (6 м) вулицею в Сан-Франциско. Після цього DMV Каліфорнії відкликало ліцензію Cruise, а GM звільнила чверть персоналу і замінила керівництво.
Замість того щоб повністю відмовитися від напрацювань, GM інтегрувала частину команди Cruise в підрозділи, що відповідають за розробку системи Super Cruise. Ця технологія, запущена у 2017 році, забезпечує водіння без рук на шосе за допомогою камер, радарів, GPS і лідарів.
Зараз GM переходить до наступного етапу – випробувань технології рівня SAE Level 3, за якого автомобіль може їхати автономно, але водій має бути готовим у будь-який момент узяти керування на себе. Це логічний крок після використання Cruise в рамках більш просунутого, але проваленого рівня 4, коли втручання людини практично не було потрібне.
Таким чином, General Motors продовжує розвивати безпілотні технології – але робить це обережніше і без гучних обіцянок, використовуючи досвід, накопичений у проєкті Cruise.
Джерело: Detroit Free Press