Неділя, 23 Листопада, 2025

Війна

Війна

Крижаний дощ на Прикарпатті: дороги стали небезпечними, попри роботу техніки

Крижаний дощ на Прикарпатті: дороги стали небезпечними, попри роботу техніки

Дороги державного значення на Прикарпатті ще від вечора 21 листопада розчищає спецтехніка. Наразі, ситуація більш-менш під контролем, проте крижаний дощ сильно підвищує аварійність на автошляхах. 

В Службі відновлення та розвитку інфраструктури в Івано-Франківській області показали, як виглядають дороги регіону, пише 0342.ua

За даними організації, сьогодні, 22 листопада, станом на 8:00 – проїзд забезпечений. Заторів немає. Покриття доріг чорне мокре.

Для проведення протиожеледної обробки після випадання крижаного дощу та розчищення проїзної частини доріг від снігу від вечора 21 листопада і до ранку станом на 6:00 задіяно 41 одиницю спецтехніки та 53 робітників підрядної організації. На дільницях у гірській місцевості робота триває.

Працівники компанії моніторять стан доріг, диспетчери працюють цілодобово

За їхніми словами, крижаний дощ формується у випадках, коли над поверхнею землі температура повітря нижче 0 °C, у верхніх шарах атмосфери проходить теплий шар, де сніжинки тануть до рідкої фази. І краплі, падаючи, не встигають замерзнути в повітрі, але миттєво змерзають при контакті з холодним дорожнім покриттям. Результат — гладкий, прозорий лід (глазурна ожеледь), який рівномірно вкриває поверхню.

Дорога стає, як ковзанка 

Таке льодяне покриття призводить до різкого зниження коефіцієнта зчеплення з ~0,6–0,8 (сухий асфальт) до 0,02–0,1, що еквівалентно ковзанці.

Найбільше обмерзають кригою мости та шляхопроводи, це стається через те, що вітер обдуває їх з усіх боків. 

Муть бути покритими кригою світлофори та важливі дорожні знаки. 

Обледеніння також призводить до падіння гілок і дерев на дороги. 

? Дерева та електролінії: обмерзання призводить до падіння гілок та обривів ліній, що створює додаткові перешкоди на дорогах.

Водіям слід зважати на важливі нюанси:

  • Гальмівний шлях збільшується у 3–5 разів, навіть при швидкості 30–40 км/год.
  • Керованість автомобіля істотно знижується: можливе занесення при мінімальних кутах повороту керма.
  • Ризик безконтрольного ковзання при початку руху, прискоренні або спуску.

▪️Робота систем ABS/ESP не гарантує стабільності — електроніка має обмежений ефект на абсолютно гладкій поверхні.

Водіям рекомендують уникнути поїздок за несприятливих погодних умов, а в ті моменти, коли це неможливо – максимально знижувати швидкість руху і зважати на стан дороги.

Інше в категорії

Завантажити ще Завантаження...No more posts.