Понеділок, 17 Листопада, 2025

Війна

Техносвіт

Парадокс надтонких смартфонів: чому всі продають, але ніхто не купує

Після запуску iPhone 17 Air рясно пішли анонси надтонких смартфонів інших виробників (привіт, Moto X70 Air та Moto Edge 70). У їхньому потоці мало не загубилася новина про погані продажі та згортання виробництва самого iPhone 17 Air. То потрібні ці “леза” комусь чи ні?

Тонкий та ще тонше

Спочатку давайте визначимося, який смартфон вважати надтонким. iPhone Air має 5,6 мм завтовшки. Samsung Galaxy S25 Edge – 5,8 мм. Huawei Mate 70 Air майже на міліметр товще. Але це сучасні моделі. І вони ще не досягли рекордів минулого. Так, десять років тому Oppo R5 мав товщину всього 4,85 мм. Без штангенциркуля різницю і не помітиш, правда?

Парадокс надтонких смартфонів: чому всі продають, але ніхто не купує

Oppo R5. Ілюстрація:Oppo

Навіщо це потрібно 

Колись, ще у часи кнопкових телефонів, менша товщина була ознакою технологічної просунутості, високої ціни, а відтак і іміджу власника. Мабуть, найяскравіший приклад – Motorola RAZR V3 2004 року випуску завтовшки 13,9 мм у складеному вигляді. Відповідно, розкладеним він був співставним із сучасним iPhone 7 (близько 7 мм), але на той час здавався справжнім “лезом” і коштував п’ятсот тодішніх баксів. Так, менше ніж новий айфон зараз, при цьому виглядало це ефектніше.

Чому не пішло в маси

Насправді мода на тонкі телефони, а згодом і смартофни, якраз стала масовою. Як бачимо, сім міліметрів з унікальної фішки перетворилися на мейнстрім. Але різниця між 14 і 7 міліметрами помітніша, ніж якщо порівняти 7 та 5 міліметрів. Особливо якщо ви носите смартфон у чохлі, що з’їдає цю різницю. Натомість інженерам заради цих двох маркетингових міліметрів доводиться погіршувати характеристики смартфона: зменшувати акумулятор та йти на компроміси з іншими компонентами.

Яких рекордів чекати

Сплеск цікавості (виробників, а не покупців) до надтонких смартфонів зумовлений “ефектом Apple”. Коли в Купертіно щось показують, конкуренти, навіть умовні, теж хочуть отримати бодай крихти з потенційного комерційного успіху. Як не злетить – то все одно не соромно було показати те ж саме, що й Епл. Як полетить у американців, то й ми в тренді. Приблизно так це виглядає. Як бачимо, цього разу летить не дуже. Чому саме, ми вже знаємо: ефекту мало, а технічні компроміси неприємні. Тому випуск чотирьохміліметрового смартфону заради рекорду цілком можливий, але продаватися масово він не буде. Втім, як і божевільні монстри на кшталт півкілограмового Oukitel 100 завтовшки 35.6 мм. 

А вам яка з цих двох крайностей більш до вподоби?

Парадокс надтонких смартфонів: чому всі продають, але ніхто не купує

Oukitel WP100. Ілюстрація:Oukitel

Для тих, хто хоче знати більше

Інше в категорії

Завантажити ще Завантаження...No more posts.