Вівторок, 4 Березня, 2025

Війна

Техносвіт

NASA показало момент подолання звукового бар’єра — на спецзнімку з польотом реактивного XB-1

NASA показало момент подолання звукового бар’єра — на спецзнімку з польотом реактивного XB-1

Момент, в якому XB-1 долає звуковий бар'єр. Фото: Boom Supersonic

Boom Supersonic і NASA опублікували спецфото, зроблене під час польоту реактивного літака XB-1, яке демонструє момент подолання звукового бар’єра.

Для того, щоб зафіксувати культовий момент, команди використали шлірен-зйомку — метод, що дозволив візуалізувати ударні хвилі, які виникали під час проходження XB-1 у повітрі з надзвуковою швидкістю. Додатково фахівці зібрали дані про акустичну сигнатуру літака в одному місці на маршруті польоту, а подальший аналіз показав, що звуковий удар не досягав землі.

«Це зображення робить невидиме видимим — перший американський цивільний надзвуковий реактивний літак, який долає звуковий бар’єр», — каже Блейк Шолл, засновник і генеральний директор Boom Supersonic. «Ми також підтвердили, що XB-1 не видав звукового удару, що відкриває шлях для польотів над узбережжям з на 50% вищою швидкістю».

Літак XB-1 має довжину 19 м, розмах крил 6 м та 3 двигуни GE J85-15, які забезпечують тягу близько 5,6 т. У січні прототип XB-1 став першим незалежно розробленим реактивним літаком, який літав зі швидкістю, що перевищувала швидкість звуку, а у лютому здійснив другий тестовий політ, під час якого й отримали вищезазначений кадр.

NASA показало момент подолання звукового бар’єра — на спецзнімку з польотом реактивного XB-1

Акустична модель польоту за межею Маха. Джерело: Пенсільванський університет

Шлірен-зймока потребує ідеальних умов та виняткових навичок пілотування. Льотчик-випробувач Boom Supersonic Трістан «Джеппетто» Бранденбург успішно розташував XB-1 у певний час в заздалегідь визначеній точці над пустелею Мохаве, чим дозволив NASA зафіксувати зміну щільності повітря навколо літака, коли той летів на тлі сонця на швидкості, що перевищувала 1 Мах.

NASA показало момент подолання звукового бар’єра — на спецзнімку з польотом реактивного XB-1

NASA показало момент подолання звукового бар’єра — на спецзнімку з польотом реактивного XB-1

Щоб спрямувати пілота до визначених точок на маршруті, команда XB-1 розробила спеціальне програмне забезпечення із використанням попередніх обчислень NASA, а далі космічна агенція фіксувала політ наземними телескопами зі спецфільтрами, які виявляють викривлення повітря, такі як ударні хвилі, навколо надзвукового літака.

Щодо даних звукового удару, то їх отримали з мікрофонів і пристроїв реєстрації рівня звукового тиску, а їх подальший аналіз доводить, що політ без перешкод, викликаних звуковим ударом, цілком можливий (подібне підтверджували й ранні дослідження NASA щодо потенційного запуску надзвукових комерційних подорожей для громадськості).

У лютому Boom Supersonic оголосила, що використає дані, зібрані під час тестових польотів XB-1, для впровадження Boomless Cruise у свій надзвуковий авіалайнер Overture — технологія дасть йому змогу літати зі швидкістю до 1,3 Маха без чутного звуку, скорочуючи час польоту від узбережжя до узбережжя США до 90 хвилин.

СпецпроєктиПереваги іригатора – гаджета для догляду за зубами: чи варто витрачати гроші на цей пристрій?Від флоатингу до ударно-хвильової терапії. Ми чотири дні тестували новітні методи масажу спини. Ось результат

Boom Supersonic стверджує, що має 130 замовлень і передзамовлень на Overture від United Airlines, American Airlines і Japan Airlines. Торік компанія завершила будівництво заводу Overture Superfactory в Ґрінсборо, Північна Кароліна, — передбачається, що він вироблятиме 66 літаків Overture на рік.

Інше в категорії

Завантажити ще Завантаження...No more posts.