
Amy Hood. Джерело: cnet.com
У новому розслідуванні Bloomberg повідомляється, що фінансова директорка Microsoft Емі Гуд (Amy Hood) у 2023 році запровадила для Xbox цільову норму прибутку на рівні 30% — майже вдвічі більше за середній показник у ігровій індустрії (близько 17%). Цей жорсткий фінансовий орієнтир, названий «margin accountability», став каталізатором масштабних скорочень, закриття студій і скасування проектів у ігровому підрозділі компанії.
За даними витоків FTC, у 2022 фінансовому році Xbox досяг лише 12% маржі, а середній показник за попередні шість років коливався між 10% і 20%. Аналітик SP Global Ніл Барбур (Neil Barbour) назвав 30% «ціллю, яку зазвичай ставлять собі видавці, що демонструють виняткові результати».
Наслідки виявилися серйозними: понад 10 000 звільнень у Microsoft на початку 2023 року, зокрема 1 900 у ігровому підрозділі в січні 2024-го. У травні того ж року компанія закрила студії Arkane Austin, Tango Gameworks, Alpha Dog Games і Roundhouse Games. У вересні — ще 650 скорочень, а в липні 2025-го — ще 9 000 звільнень.
Серед скасованих проектів — перезапуск Perfect Dark, Everwild від Rare, Project Blackbird від ZeniMax Online і Contraband від Avalanche Studios.
Колишні керівники Xbox також звернули увагу на внутрішні суперечності Game Pass: зростання кількості підписників часто зменшує прибутки від прямих продажів, що лише поглиблює фінансовий тиск. Підвищення ціни на Game Pass Ultimate у 2025 році викликало хвилю невдоволення і масові відмови від підписки.
Ця ситуація ставить під сумнів довгострокову стабільність Xbox як платформи, особливо якщо компанія продовжить орієнтуватися на надвисокі фінансові показники, не враховуючи специфіку ігрової індустрії.
Джерело: www.bloomberg.com














































































