П’ятниця, 21 Березня, 2025

Війна

Техносвіт

Чуже свято: на GTC 2025 Пет Гелсінгер каже, що NVIDIA просто пощастило продавати чипи у 10 000 разів дорожче, ніж потрібно для ШІ

Чуже свято: на GTC 2025 Пет Гелсінгер каже, що NVIDIA просто пощастило продавати чипи у 10 000 разів дорожче, ніж потрібно для ШІ

Колишній CEO Intel Пет Гелсінгер на GTC 2025 / NVIDIA

Нещодавно звільнений CEO Intel Пет Гелсінгер не вперше повторив свою «приказку» у про те, що лідеру NVIDIA Дженсену Хуангу пощастило, проте глибше обґрунтовує це.

Графічні процесори посіли центральне місце у технологіях штучного інтелекту, а NVIDIA зараз є однією з найдорожчих компаній у світі, тоді як Intel у кризі. Але так було не завжди. 15-20 років тому процесори Intel домінували в обчислювальній техніці, оскільки вони справлялися з усіма основними навантаженнями. За цей час Intel упустила можливість з Larrabee, проєктом який намагався створити графічний процесор із використанням x86. NVIDIA зробила ставку на саме на графічні процесори — і виграла.

«CPU був королем гори [у середині 2000-х років], і я вітаю Дженсена за його наполегливість, коли він просто сказав: «Ні, я не намагаюся створити один з них, я намагаюся виконати робоче навантаження, починаючи з графіки. Ви знаєте, це стало ширшим поглядом. А потім йому пощастило зі штучним інтелектом, і одного разу, коли я з ним дискутував, він сказав: «Ні, мені справді пощастило з робочим навантаженням ШІ, тому що воно вимагає такого типу архітектури», — сказав Гелсінгер.

Однією з причин, чому Larrabee було скасовано як графічний процесор у 2009 році, була його неспроможність конкурувати з AMD та NVIDIA на той час. Певною мірою це було пов’язано з бажанням Intel, щоб Larrabee мав максимальну програмовність, що призвело до відсутності ключових вузлів GPU з фіксованими функціями, як блоки растрових операцій. Це вплинуло на продуктивність та збільшило складність розробки програмного забезпечення.

«У мене був добре відомий у галузі проєкт під назвою Larrabee, який намагався поєднати програмовність центрального процесора з орієнтованою на пропускну здатність архітектурою [графічного процесора], і я думаю, що якби Intel залишалася на цьому шляху, знаєте, майбутнє могло б бути іншим. Я дуже поважаю Дженсена, [оскільки] він просто залишився вірним продуктивним обчисленням».

На відміну від графічних процесорів AMD та NVIDIA, які використовують власну архітектуру набору інструкцій (ISA), Larrabee від Intel використовувала x86 ISA зі специфічними розширеннями. Це давало перевагу для розпаралелених обчислювальних навантажень загального призначення, але було недоліком для графічних програм.

«Сьогодні ми думаємо про навчальне навантаження, добре, але вам доведеться дати щось набагато більш оптимізоване для висновків. Ви знаєте, що GPU надто дорогі — Я стверджую, що це у 10 000 дорожче, ніж потрібно [на цьому етапі]»

У результаті Intel Larrabee був повторно представлений як процесор Xeon Phi для суперкомп’ютерів у 2010 році. Однак він не набув популярності, оскільки традиційні архітектури GPU отримали обчислювальні можливості загального призначення через структуру CUDA, а також API OpenCL/Vulkan та DirectCompute. Після того, як Xeon Phi не виправдав очікувань, Intel відмовилася від проєкту. Хтозна, можливо на якомусь етапі NVIDIA втратить перевагу через надмірну ціну своїх рішень, як Intel втратила через їхню технічну непридатність.

СпецпроєктиУкраїнські шанувальники бренду ROG від ASUS можуть отримати подарунки: від аксесуарів до кодів. Які умовиЗапуск свого криптообмінника: види та особливості, ліцензія та маркетинг

Джерела: Tom`s Hardware, Wccftech

Інше в категорії

Завантажити ще Завантаження...No more posts.