Миколаїв змінює правила роботи для рекламного бізнесу. Бордів стане менше, а місто – чистішим.
У Миколаєві стартувала реформа зовнішньої реклами, яка передбачає зменшення кількості бордів, підтримку підприємців у період війни та модернізацію рекламних конструкцій. Відповідне рішення ухвалив виконком Миколаївської міськради 25 червня, передає кореспондент 0512.
Що передбачає рішення?
За ініціативи директора департаменту архітектури та містобудування — головного архітектора міста Євгена Полякова, у співпраці з бізнесом, підготовлено нові правила.
Ми проводили зустріч з представниками сфери бізнесу, як всеукраїнської, так і місцевої. Дійшли домовленостей, що нам потрібна реформа у цій сфері і ми запускаємо її у дію. Попередньо члени виконкому прийняли рішення і змінили правила реклами, які ми передбачили, що значна частина території міста потребує звільнення від бордів після закінчення військового стану. Це значно впливає на всіх суб’єктів підприємницької діяльності, які надають такі послуги. Під час діалогу ми дішли згоду, що ця позиція повністю підтримується цими представниками. Це мережеві місцеві компанії, які готові вкладати гроші, для того, щоб замінити конструкції на малоформатні, — зазначив Євген Поляков.
Основні зміни:
Місто скасовує оплату за розміщення зовнішньої реклами за період із 24 лютого 2022 року по 31 грудня 2023 року. Якщо кошти вже були сплачені — вони зараховуються на майбутні періоди.
Підприємцям рекомендують сплатити за розміщення реклами у 2024 році, попри те, що платежі тоді були не обов’язкові. Бізнес добровільно погасив заборгованість за 2024 рік, і лише за перші три місяці 2025-го місто отримало в 18 разів більше надходжень, ніж за весь 2023 рік.
З початку воєнного стану Урядом була скасована обов’язковість платежів до місцевих бюджетів за такими договорами. Тобто місто Миколаїв отримував незначні кошти, які вони добровільно сплачували у 2023 та 2024 роках. Після нашого діалогу, ми прийшли такого порозуміння, що вони сплачують за весь період, навіть якщо ці платежі не є обов’язковими. І ми отримали за 3 місяці 2025 року у 18 разів більше коштів, ніж за 2023 рік і в 11 разів більше, ніж за 2024 рік. Тобто усі свої заборгованості й оплати за період 2024 рік, який не передбачав обов’язкових платежів, вони добровільно здійснили, уклали усі угоди для фінансової звітності, – пояснив головний архітектор міста.
Наразі у пріоритеті – очищення проспектів Центрального, Миру та Богоявленського від великоформатної реклами.
Що буде замість бордів?
У Миколаєві планують оновлення міського простору: менше конструкцій, малоформатна реклама, сучасні відеоекрани. Бізнес готовий інвестувати в ці зміни.
Нагадаємо, у Миколаєві знесли майже 450 конструкцій за рік.