Четвер, 18 Вересня, 2025

Війна

Новини важкої атлетики

Без фінансової допомоги з держбюджету Укрзалізниця продовжить занепадати, – аналітика

Без фінансової допомоги з держбюджету Укрзалізниця продовжить занепадати, - аналітика

“Укрзалізниця” входить у 2026 рік із прогнозом понад 28 млрд грн збитків, здебільшого за рахунок пасажирських перевезень. Цей дефіцит частково покривають разовими дотаціями з резервного фонду. Втім, бюджетна підтримка збиткових пасажирських перевезень залишається базовим варіантом і на 2026 рік: підвищення тарифів на вантажні перевезення на 37% матиме негативний ефект для економіки, а у перспективі – ще більший дефіцит пасажирських квитків, пише Центр транспортних стратегій.  

“Якщо ми залишимо поточну модель, де УЗ заробляє на вантажних перевезеннях, а всі кошти спрямовує на фінансування збиткових пасажирських, компанія опиниться в замкненому колі, з якого не буде виходу. Без можливості інвестувати Укрзалізниця недофінансовуватиме капітальні вкладення, і ефективність падатиме”, – приводить видання слова гендиректора Федерації роботодавців Руслана Іллічова. 

Олег Нів’євський, доцент Київської школи економіки, пояснив виданню, що прив’язувати тарифи до макропоказників – хибно, і так робити не можна. 

“Для монополіста критично знати й прозоро показувати власні витрати та формувати тариф на їхній основі. Що стосується пасажирки, то дефіцит квитків при низькій ціні – це втрачені доходи. Тому потрібне динамічне ціноутворення на пасажирські перевезення, щоб скоротити перехресне субсидування з вантажів”, – наголосив експерт. 

У свою чергу заступник міністра економіки Андрій Телюпа також зауважив, що підвищення вартості вантажних тарифів на 37% це непідйомна цифра. Водночас, світова практика підтверджує: витрати на пасажирські перевезення компенсує держава, і це нормально.  

Раніше народний депутат Муса Магомедов також заявив, що Укрзалізниця під час війни виконує стратегічні та соціальні функції, і без підтримки з боку держави вона може просто зупинитися. Тому держава має передбачити для компанії фінансування з держбюдету як мінімум на найближчі кілька років. За його словами, пасажирські перевезення були збиткові ще до війни, а з початку війни навантаження стало важчим, адже на Укрзалізницю перенеслися авіаперевезення. Компенсувати  такі збитки вантажоперевезеннями неможливо, тож має відбуватися планування бюджетної підтримки на кілька років вперед.

Інше в категорії

Завантажити ще Завантаження...No more posts.