Через бойові дії, економічну нестабільність, логістичні складнощі та інші причини багато компаній змушені змінювати географію своєї діяльності. За один лише 2024 рік, понад 11 тисяч підприємств і ФОПів змінили свою юридичну адресу в межах країни. Релокація бізнесу — це не просто перевезення обладнання з пункту А в пункт Б, а комплексний процес, який потребує підготовки, чіткого планування та адаптації. Розповідаємо, що врахувати та як діяти, в цьому матеріалі.

Онлайн навчання у Школі бізнесу Нова пошта — це можливість безкоштовно отримати практичні знання для масштабування та підвищення ефективності вашого бізнесу. Тут — тренери-практики, іменні сертифікати для учасників та якісне навчання, підтверджене цифрами: 23% випускників збільшили прибуток на 100% і більше, а майже половина — на 30-50%.
Як організувати переїзд: інструкція
Саме на цьому етапі, якщо припуститися помилок, можна втратити час, кошти та навіть частину команди. Підготували інструкцію, яка допоможе зробити все правильно.
Крок 1. Перевезення обладнання та інфраструктури
Фізичне переміщення речей — один із найскладніших етапів. Тут важливо не лише все доставити в цілісності, а й не порушити робочі процеси. Ось, що варто зробити:
- сплануйте всю логістику: маршрути, перевізники, пакування тощо;
- не зупиняйте бізнес повністю, якщо це можливо: частину процесів продовжуйте підтримувати на старій локації доти, доки нова ланка не запрацює повноцінно;
- перевірте всі необхідні умови: в новому приміщенні мають бути продумані електрика, зв’язок, охорона та доступ для персоналу.
Радимо не економити на фахівцях для демонтажу та встановлення техніки — якщо щось трапиться, ви таким чином в результаті витратите ще більше, ніж мали.
Крок 2. Адаптація працівників
Якщо частина або вся команда переїжджає з вами, їм потрібен час на адаптацію. Пам’ятайте, що пошук нових працівників — це додаткові ресурси та час, тому щоб швидко відновити всі процеси, почніть роботу на новому місці вже зі створеною командою.

Підготуйте чіткі інструкції для персоналу: наприклад, як їм дістатися нової локації, яким буде графік і що зміниться у внутрішніх процесах. Також проведіть адаптаційні сесії для команди та скористайтесь допомогою бізнес-менторів. Передбачте й тимчасове житло або допомогу з переїздом працівникам — це підвищить їх лояльність.
Крок 3. Перезапуск процесів
На новому місці трапитися може все, що завгодно — затримки постачання, проблеми з логістикою чи прогалини в процесах. Щоб мінімізувати ризики, оновіть контактні дані компанії на сайті та в соцмережах, перевірте, чи можуть ваші постачальники співпрацювати з вами на новій локації та визначте відповідального за перезапуск бізнесу. Якщо протягом перших тижнів роботи буде панувати хаос, це нормально. Слідуйте чіткому плану та налаштуйте роботу команди, і тоді, з часом, все обов’язково налагодиться!