Кожен, хто стикався з фурами на трасі — розуміє, наскільки це небезпечний «звір», який миттєво може перетворити на брухт одразу декілька легковиків.
Між тим самі водії вантажівок також не у захваті від сусідства зі звичайними авто, бо на них лежить велика відповідальність. Особливо, якщо керманичі таких автівок поводять себе неадекватно.
Видання Motorbiscuit опитало багатьох американських далекобійників та з’ясувало, що найбільше їх дратує у поведінці звичайних автомобілістів.
Обганяти фуру не завжди безпечно: сліпі зони
Багато водіїв не враховують, що у фури є величезні сліпі зони. Вони простягаються не тільки ззаду, але й спереду. І якщо ви намагаєтеся обігнати таку машину занадто швидко або просто в момент, коли водій вас не бачить, це може призвести до неприємних ситуацій.
Владислав, досвідчений водій, який кілька років возить вантажі по Україні, застерігає: “Не варто поспішати. Якщо фура не бачить вас у дзеркалі, не починайте маневр. Просто почекайте, поки водій вас побачить і буде готовий до маневру“.
Насправді, ситуації на дорозі бувають різні, тому краще завжди зберігати дистанцію і бути готовим до того, що фура може вас не помітити.
Чому варто звертати увагу на сигнали фури?
Водії великих вантажівок часто дають сигнали іншим учасникам руху: знижують швидкість чи перестроюються. Це може бути ознакою того, що попереду є небезпека або інша проблема, яку легковики не завжди помічають.
Як каже Сергій, який працює на великій вантажівці вже понад 10 років: “Якщо я сигналізую про зниження швидкості, значить, попереду щось не так. Це може бути яма, якийсь інший транспорт, або небезпечний поворот. Як водії не звертають увагу на ці сигнали, це лише збільшує ризик аварії“.
Тому, якщо ви бачите, що фура змінює смугу або зменшує швидкість, це не просто її маневри. Це сигнал про можливу небезпеку, про яку ви ще не знаєте.
Великі вантажівки і повітряні потоки: чому це важливо
Ще одна річ, яку водії часто ігнорують, — це повітряний потік, який створює фура. Уявіть собі: їдете ви за вантажівкою, і раптом ваш автомобіль починає відчувати якесь різке бокове зсування. Це може статися через те, що ви потрапили в зону турбулентності.
За словами водія Назара, який багато років працює в міжнародних перевезеннях: “Цей повітряний потік може сильно збити з курсу. Якщо ви їдете близько за фурою, будьте готові до того, що ваш автомобіль може почати неконтрольовано рухатися“.
Щоб цього уникнути, краще триматися від фури на безпечній відстані. Досвідчені водії радять дотримуватися дистанції в 4-5 секунд, що дасть вам можливість адекватно реагувати на зміни на дорозі.
Обгони на підйомах: чому це дратує дальнобійників
Не всі водії враховують, що великі вантажівки під час руху по підйомах часто знижують швидкість. І якщо ви їдете з круїз-контролем, намагаючись обігнати фуру в цей момент, то, ймовірно, вам доведеться знову і знову обганяти її, що, зрозуміло, не дуже подобається водіям вантажівок.
Як радить Олег, водій, який вже багато років працює на великих вантажівках: “Якщо фура в’їжджає на підйом, не варто намагатися її обігнати, особливо на круїз-контролі. Краще почекати, поки фура не вийде на рівний ділянку дороги. Це дозволить вам не дратувати водія і не створювати зайвих труднощів“.
Як зробити дорогу безпечнішою для всіх?
Важливо пам’ятати, що кожен водій на дорозі має свої обов’язки. Не потрібно поспішати обганяти фури, ігнорувати сигнали водіїв чи їх маневри. Краще завжди зберігати відстань і бути уважним до того, що відбувається навколо. І тоді всі учасники руху будуть почуватися безпечніше.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що не можна писати в протоколі про порушення ПДР. Іноді неправильні дії при заповненні документа можуть призвести до ще більших наслідків, аніж простий штраф.
Юристи розповідають, яким саме чином варто доповнити матеріали поліції, щоб не втрапити в халепу і мати можливість успішно оскаржити рішення.