Порівняно з механічною КПП, автоматична коробка передач (АКПП) іноді поступається в надійності та довговічності, маючи свої вразливості.
Нерідко водії ігнорують їх, що призводить до передчасного зносу, поломки і необхідності дорогого ремонту трансмісії.
Експерти вказали на п’ять типових помилок автомобілістів, які є вироком для «автомата».
1. Екстремальна експлуатація
Навіть, якщо ви використовуєте кросовер, інтенсивна експлуатація в умовах бездоріжжя їм, очевидно, протипоказана. Спроби подолати глибокі ями, грязьові траси або круті підйоми призводять до перегріву трансмісії.
У результаті знижується тиск оливи, що може призвести до поломки насоса, пошкодження фрикціонів і міжосьових диференціалів.
2. Агресивне водіння
Часті різкі прискорення і гальмування збільшують навантаження на АКПП, спричиняючи перегрів рідини і прискорений знос деталей. Особливо шкідливі старт із пробуксовкою і різкі перемикання передач на високих обертах.
3. Буксирування і перевантаження
Тягові навантаження – ще один ворог АКПП. Буксирування несправного автомобіля без дотримання рекомендацій виробника призводить до перегріву оливи та механічних пошкоджень.
Аналогічно, часте використання причепа на автомобілях, не призначених для цього, призводить до перевантаження трансмісії.
4. Несвоєчасна заміна оливи
Трансмісійна рідина в АКПП з часом втрачає свої властивості, забруднюється і перестає виконувати свої функції. Водії, які не міняють мастило вчасно, ризикують зіткнутися із забитими каналами гідроблоку, пошкодженням соленоїдів і виходом з ладу всієї системи.
Оптимальна періодичність заміни оливи – кожні 30-40 тис. км пробігу, особливо за умови інтенсивної експлуатації в місті.
5. Неправильний рівень масла
Як нестача, так і надлишок трансмісійної рідини негативно позначаються на роботі АКПП. Нестача оливи спричиняє перегрів і підвищений знос деталей, а її надлишок призводить до спінювання і погіршення мастильних властивостей.
Регулярний контроль рівня рідини допоможе уникнути цих проблем.