Новини Полтава

Пікові навантаження руйнують мережі: як полтавцям зберегти світло в домівках

Пікові навантаження руйнують мережі: як полтавцям зберегти світло в домівках

Пікові навантаження руйнують мережі: як полтавцям зберегти світло в домівках

16 липня Україна підійшла досить близько до межі, за якою їй загрожував розвал енергетичної системи. Щоб не допустити цього, в областях, у тому числі на Полтавщині, були застосовані спеціальні графіки аварійних відключень (ті, які запроваджують, коли вже не допомагають ні погодинні відключення, ні просто аварійні). Як наслідок близько 70% споживачів у нашому регіоні залишилися без світла на дев’ять годин. Тоді ситуацію в енергосистемі вдалося втримати.

А от суспільство, на жаль, почало трохи лихоманити: скориставшись напругою, окремі особи стали розхитувати ситуацію, грати на емоціях і так знервованих через нестабільне енергопостачання людей. Народ закликали на мітинги “за справедливий розподіл електрики”. Таке відбувалося в Дніпропетровській області, Запорізькій та ін. Не минуло й Полтавщину. 16-17 липня населення підбили на протести в кількох мікрорайонах обласного центру. У людей були проблеми з енергопостачанням через несправність мереж. Але в інформаційному просторі з’явилося формулювання про несправедливе застосування графіків. Поспілкувавшись із протестувальниками, фахівці АТ “Полтаваобленерго” та НЕК “Укренерго” вирішили прояснити ситуацію під час брифінгу в обласній військовій адміністрації.

“Ми маємо зараз проблему з аварійністю, – сказав комерційний директор АТ «Полтаваобленерго» Дмитро Маркідов. – Бачимо звернення, певну напругу в суспільстві у зв’язку з тим, що відключаються будинки. Ми зробили аналіз і зрозуміли, у чому проблема. Тривала відсутність електроенергії призводить до потреби споживача оперативно ввімкнути все своє обладнання при появі струму. Після 3, 4, 5, 6 годин без енергопостачання люди намагаються встигнути все зробити, що відкладали, за той короткий проміжок часу, коли електроенергія є. Проте одночасне вмикання багатьох приладів, зокрема потужних, створює пікові струмові навантаження на наші мережі. Вони призводять до значних пошкоджень: не спрацьовує автоматичне вимкнення, виходять з ладу самі кабельні лінії. Ми ще раз просимо наших споживачів відповідально ставитися до споживання та вмикати обладнання лише з певними часовими інтервалами. Розуміємо, що потрібно все зробити: приготувати їжу, попрати, забезпечити інші побутові потреби. Проте, якщо не буде розуміння з боку споживачів, то одночасне ввімкнення потужних приладів призведе до знеструмлення й ці потреби доведеться переносити на інший час, адже буде пошкоджене обладнання. Ми не закликаємо народ економити. Ми не пропонуємо відмовитися від комфортних умов. Але після подачі напруги вмикати потужні прилади краще з певним часовим інтервалом. Це дозволить нам забезпечити споживачам нормальну, якісну послугу”.

Створені ще за мирних часів мережі Полтавщини не розраховані на такі пікові навантаження, яких зазнають нині. Тому наразі на них досить часто виникають аварійні ситуації. Оперативні бригади намагаються якнайскоріше відновлювати живлення в будинках. Але для швидкого реагування, не кажучи вже про якісь реконструкції мереж, буває, не вистачає ресурсів (не матеріальних: аварійний запас трансформаторів, ізоляторів, рубильників тощо підготовлений на 100%, запевнили в компанії). Банально не вистачає тих, хто має виконувати роботи.

“Я розумію людей, якість життя погіршилася в усіх, – зазначив заступник голови правління АТ «Полтаваобленерго» Сергій Андрієвський. – На жаль, не всі усвідомлюють, що початок цього – війна, агресор, який зруйнував наше життя. Простіше сказати, що енергетики не працюють. Хоча в нашій компанії дефіцит кадрів коливається від 8 до 10 відсотків. Саме тих рук, якими швидше виконували б ремонтні роботи”.

Спеціалістів у компанію наразі шукають. А от ситуацію з прийомом телефонних звернень від громадян збираються покращити вже найближчим часом: у кожній філії та дільниці додатково створюють телефонні лінії. Їх буде 28. Це дозволить розвантажити кол-центр “Полтаваобленерго”. Його робота, до речі, нині фактично розділилася на період до та після 16 липня. Якщо до цієї дати кількість звернень до кол-центра щодоби дорівнювала приблизно 6000 телефонних дзвінків із усієї області, то у вівторок енергетики отримали аж 52 тисячі дзвінків.

“Ми погоджуємося, що неможливо жити в умовах 40-градусної спеки й графіка, коли дві години електрика є, чотири й більше – немає. Продукти розморожуються, не встигають заряджатися прилади тощо, – зауважив Сергій Андрієвський. – З нашого боку ми звернемось до голови правління Укренерго й просимо долучитися до цієї ініціативи обласну владу, керівництво територіальних громад. Щоб додали потужності на область. Це перше, що ми можемо зробити. По-друге, ми зараз спілкуємося з енергонаглядом щодо того, щоб ті години, які не додали по графіках, надавали в інші часи доби, щоб була така соціальна справедливість. Це не передбачено жодним нормативним документом. Але, на нашу думку, це вирівняє соціальну справедливість”.

Інше в категорії