Шлях від сайту провінційного міста до найбільшої медіа-групи Сумщини: інтерв’ю із засновником «Північ медіа»

Перші всеукраїнські сайти з’явилися наприкінці 90-х, активніше – на початку «нульових». Ще через 5-10 років почали створюватися інтернет-видання у регіонах, не виключенням стала і Сумська область. 16 років тому історія найбільшої мережі інтернет-видань Сумщини розпочалася на півночі області зі створення сайту Шостка.INFO. Зараз же інформаційне агентство «Північ медіа» має 7 ресурсів, які охоплюють сотні тисяч читачів по всій області.

Восени 2023-го Національна рада з питань телебачення та радіомовлення ухвалила рішення щодо реєстрації усіх сайтів «Північ медіа» за новим законом про медіа.

Шлях від сайту провінційного міста до найбільшої медіа-групи Сумщини: інтерв’ю із засновником «Північ медіа»

Засновник ІА «Північ медіа» Олександр Ярига розповів про створення найбільшої в області медіа-групи, принципи роботи, шляхи фінансування, а також про функціонування агентства після початку повномасштабної війни, перспективи розвитку та єдину місію колективу.

Історія «Північ медіа» розпочалася зі створення онлайн-видання Шостка.INFO у 2008 році. Скільки людей тоді було у команді і які головні завдання ставили перед собою?

У 2008 році Ігор Салдига і Роман Рибак створили сайт «Шостка.ІNFO», тоді у команді було дві людини. Ромі прийшла ідея створити інтернет-газету Шостки, а Ігор був технічним спеціалістом, він власне і створив сайт. До 2013 року вони працювали лише вдвох, увесь цей час проєкт ШІ не приносив майже ніяких грошей. П’ять років вони працювали на ентузіазмі. У 2013 році я став співвласником бренду інтернет-видання Шостка.ІNFO, активно почали розвивати проєкт вже з 2014 року, тоді й розпочалося розширення – створили сайти «The Sumy Post», «Голос Конотопа». Пізніше з’явилися ще 4 видання: «Глухів.INFO», «05453 Кролевець.Новини», «Ромни24» і «Охтирка.Онлайн». 

 

Думаю, що на самому початку Роман Рибак ставив за мету створити інтернет-газету, яка буде регулярно наповнюватись та інформувати шосткинців про події міста. Коли ж я став співзасновником, то я чітко розумів, що цей проєкт також може бути успішним бізнесом. Згодом з колегами сформулювали спільну мету – стати найбільшим медіа Сумської області. І зараз у нас і справді найкрутіша команда на Сумщині.

Мобілізація колективу та робота 24/7

У 2022 році Північ медіа вже включав 7 ресурсів. Чи був в історії ПМ переломний момент за цей період, можливо, початок великої війни вплинув на розвиток? 

Так, маємо 7 сайтів, а також телеграм-канали по Сумській області, які підсилюють ці ресурси. Звичайно, повномасштабне вторгнення армії рф на територію України стало переломним моментом, але ми в цей період не заховались, а навпаки почали ще більше працювати та інформувати населення Сумщини про події, які на той момент були важливі для наших читачів. Ми почали ставити повідомлення про повітряну тривогу та загрози артобстрілів в режимі 24/7. Тоді попит на інформацію був найбільшим за всі часи й це дало великий поштовх у розвитку телеграм-каналів «Північ медіа». У 2022 році канал Шостка.INFO з 2 тисяч підписників, виріс до 25 тисяч, а The Sumy Post із 4 тисяч виріс до 20 тисяч. 

Шлях від сайту провінційного міста до найбільшої медіа-групи Сумщини: інтерв’ю із засновником «Північ медіа»

Більшість медіа агентства не зупинили роботу навіть після початку повномасштабного вторгнення, як вдалося втримати процес в активному стані? Чи змінилася робота? 

Наш колектив був мобілізований на те, щоб писати, допомагати в той момент, інформувати населення Сумщини про події, які були важливі у часи паніки, розгубленості та страху невідомості.

Проводити додаткові наради взагалі не було потреби, адже всі працівники, журналісти були в той момент дуже свідомі і чітко розуміли, що вони дійсно виконують соціально важливу функцію. Ми робили те, що було необхідно. 

З наших працівників ніхто не поїхав за кордон, ми всі залишились на території України. Чоловіків у нас, в принципі, мало працювало, деякі наші працівники були мобілізовані до лав ЗСУ. Загалом колектив «Північ медіа» – це велика команда творчих людей, які щодня професійно виконують свою роботу.

Чи використовуєте широку аудиторію читачів, як інструмент для підтримки Збройних сил України?  

До нас постійно звертаються військові, волонтери зі зборами, які є нагальними. З лютого 2022 року ми постійно розміщуємо на своїх майданчиках всі перевірені збори. 

Сильний фінансовий відділ

Інтернет-видання, які включає агентство, є незалежними? Які джерела фінансування мають медіа? 

Із самого початку створення «Північ Медіа» у мене було завдання напрацювати сильний фінансовий відділ і мати сильних менеджерів. І на сьогодні я можу сказати, що у нас дійсно працює сильний фінвідділ, який включає менеджерів і керівництво «Північ Медіа», яке теж займається пошуком клієнтів. 80% прибутку – це бізнес, який знаходимо ми та пропонуємо свої послуги, або він знаходить нас. Близько 15-20%  фінансування – це тендери із надання послуг органами місцевого самоврядування із висвітлення їх діяльності. 

Окрім сайтів, інформаційна агенція включає десятки каналів у Телеграм та сторінки в інших соцмережах. Яку загальну кількість читачів наразі охоплюєте? 

Загальна кількість підписників по всіх сторінках соцмереж на сьогодні налічує близько 350 тисяч. Фейсбук – понад 110 тисяч, Інстаграм – понад 100 тисяч, Телеграм-канали – загальна кількість підписників близько 130 тисяч. До слова, ці майданчики ми також активно використовуємо для розміщення партнерських матеріалів та реклами місцевого бізнесу. Сім сайтів, які працюють на території Сумської області, мають загальну кількість унікальних відвідувачів за добу – близько 50 тисяч. 

Головна місія та розвиток

Чи є у планах ПМ далі розширюватися? Які регіони плануєте охопити? 

Цілком логічно ми бачимо розвиток по Київській області, на заході України, звичайно ж плануємо розвиватися по Чернігівській області. Початок вже у нас там зроблений, у нас є телеграм-канал в Новгород-Сіверській громаді та фейсбук-сторінка в Чернігові. Загалом плануємо розвиватися по всій території України.

 

Шлях від сайту провінційного міста до найбільшої медіа-групи Сумщини: інтерв’ю із засновником «Північ медіа»

Більша аудиторія – більша відповідальність. У чому полягає єдина місія працівників «Північ медіа» сьогодні?

«Північ медіа» – це справді найбільше медіа на Сумщині, і ми розуміємо, що несемо велику відповідальність. Коли інформуємо населення, ми повинні публікувати виключно перевірену інформацію, щоб і надалі мати довіру та повагу читача та в жодному разі не нашкодити. Ще одна наша місія – це системність. Системність в робочих підходах. Тобто, незважаючи ні на що, 365 днів на рік ми повинні працювати, працювати і ще раз працювати. Ні вихідних, ні канікул у наших видань бути не може. Завжди, коли наш читач заходить на сайт, він має побачити важливу, актуальну та цікаву інформацію. З таким планом і будемо рухатися далі.

Відеопродакшн 

Окрім інформаційних сайтів та сторінок вже четвертий рік працює відеопродакшн «Північ медіа». Якими досягненнями у цій сфері пишаєтеся? 

Що стосується відеопродакшну, то я вважаю, що у нас один із найбільш професійних відеопродакшнів Сумщини. Працюємо по всій Україні, серед наших клієнтів відомі компанії та політики.Ту якість відеоматеріалів, яку ми робимо, оцінюють наші клієнти дуже високо. Якщо брати по ціноутворенню, то у нас невелика ціна на створення відео. До того ж ми можемо за потреби нашому клієнту додати до створеного відео ще й розміщення на наших платформах. Тож, окрім якісного ролика клієнт отримує публікацію на наших ресурсах та велике охоплення.

Головні наші досягнення у сфері відеопродакшну ще попереду. І в цьому році багато чого зробимо. Всіх зацікавлених закликаємо слідкувати за розвитком «Північ медіа», бо ми завжди маємо що розповісти та що показати!

Із 2024 року директоркою ІА «Північ медіа» стала відома на Сумщині журналістка Олена Геренко, яка також виконує обов’язки редактора сумського ресурсу «The Sumy Post».

Шлях від сайту провінційного міста до найбільшої медіа-групи Сумщини: інтерв’ю із засновником «Північ медіа»

Вам також може сподобатися

+ Немає коментарів

Додайте свій