Новини

Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

За перші 6 днів травня експортні відправки сільськогосподарської продукції автомобільним транспортом склали 81 тис. тонн, що на 9% більше, ніж за аналогічний період квітня. Повідомляє SPIKE BROKERS.

Зазначається, що за цей період обсяги перевезень на польському кордоні зросли до 19134 тонн, що майже у три рази більше, ніж за аналогічний період у квітні – 7400 тонн. На решті пропускних пунктів обсяги перевезень стрімко знизилися. Середньодобовий показник пропуску на всіх кордонах за перші 6 днів травня виріс до 13538 тонн, порівняно з аналогічним показником у квітні, який складав 12420 тонн за відповідний період.

Найбільший обсяг експорту автотранспортом займають цукор – 14679 тонн та соняшникова олія – 12322 тонн.
Ставки фрахту в напрямку Європи залишилися без змін в очікуванні нового врожаю.

Експортні відвантаження залізничним транспортом на сухопутних кордонах продовжують знижуватися. Середньодобовий показник передачі вагонів через західні кордони у травні склав 255 вагонів на добу, що є найнижчим показником за останній сезон. Суттєве зниження передачі вагонів відбулося на румунському кордоні на 46.15%, до 25.4 вагонів на добу.
За 5 днів травня середньодобовий показник вивантаження вагонів у портах Великої Одеси знизився до 1260 вагонів на добу. Рекордне зниження спостерігається у кількості вагонів із зерном, що рухаються у напрямку глибоководних портів. Даний показник знизився на 1195 вагонів у порівнянні з минулим тижнем і становить 6735 вагонів. Середньодобове навантаження вагонів у напрямку портів Великої Одеси також знизилося та становить 1303 вагони на добу. У напрямку порту Ізмаїл зменшилося накопичення вагонів на 285 одиниць, до 774 вагонів. Середньодобовий показник вивантаження вагонів із зерном в порту Ізмаїл становить 112 вагонів на добу.
Ставки фрахту по Європі залишаються без особливих змін. Залізничний фрахт по Україні знизився на 2-4$ за тонну через стрімке зниження темпів експортних відвантажень.

Зниження темпів експорту з України через низький рівень залишків призвело до зменшення ставок на перевезення водним транспортом. Фрахтові ставки на костери знизилися на 1-3$ за тонну в усіх напрямках. Дефіцит вантажів вплинув на зниження вартості фрахту на баржі. Так, до Констанци (Румунія) можна відвезти вантаж річкою за 10€ за тонну, до Русе / Сілістри (Болгарія) вартість фрахту впала до 16€ за тонну. Фрахт для панамаксових відправок з портів Великої Одеси до Південного Китаю та Вʼєтнаму також знизився на 1–2$ за тонну. Що стосується хендісайзів, то тут ситуація стабільна. Ставки до східного Середземномор’я знизилися на 2$ за тонну, до Тунісу та Іспанії – на 1$ за тонну, в той же час вартість перевезення у напрямку східної Італії залишається стабільною.

Related Posts